streda 3. januára 2018

Vianoce v Greccio

Ešte stále tu máme vianočné obdobie. A ja som sa rozhodla znovu priniesť nejaké obrázky z nášho putovania po stopách sv. Ftrantiška z Assisi. Tentoraz zastávka v Greccio, kde podľa tradície práve sv. František po prvýkrát zorganizoval betlehemskú scénu so živými ľuďmi a zvieratami.

Presne na mieste, ktoré vidíte na fotografiách nižšie, vraj František slúžil sv. omšu, počas ktorej sa pri slovách premenenia objavil v jeho rukách namiesto hostie živý malý Ježiško. Aspoň tak hovorí legenda.

Aj my sme mali "Vianočnú" sv. omšu v tomto kostole. A potom spoločnú "vianočnú večeru" alebo skôr obed z prinesených zásob. Všetko bolo - klobásy, aj nejaké tie grády. :)

12. 11. 2014

Pred budovou františkánskeho kláštora v Greccio.

Pri jaskynke v Greccio

Tu sv. František slávil vianočnú omšu.
Tu bol podľa tradície prvý (živý) betlehem.


Cely bratov prvých františkánov.

Výstava betlehemov najrôznejších druhov. Tento bol najväčší, veľmi ma zaujal.
Ukážem vám ho, aj keď sa mi ho nepodarilo kvalitne odfotiť. 




Scéna narodenia v meste (pod bránou)

Betlehem z kamienkov

Naša druhá zastávka bola len kúsok odtiaľ - Fonte Colombo. V preklade prameň holubov. František pomenoval toto miesto, keď sa tu usadil, aby spísal regulu bratov františkánov, ktorú potvrdil bulou pápež Honóriius III. v novembri 1223.

Už som neverila, že to bude možné,
ale aj na tomto mieste som získala pečiatku do zbierky. 

Znak "Tau" údajne napísaný osobne Františkovou rukou. 

Strmé schody k Františkovej cele.

Pútnici tu zanechávajú prosby a modlitby.

Celý čas nás sprevádzala táto milá prítulná mačička. 

Obrázky z ďalších navštívených miest vám ukážem zase niekedy inokedy. Dnes vám už len zaželám pokojnú cestu životom, a aby ste na nej mali vždy čo obdivovať a z čoho sa radovať.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...