utorok 11. júla 2017

Prechádzka k jazeru

Radostný deň vospolok!

Dnes píšem len tak, pretože sme boli s kamarátkou vonku a pri jazere sme strávili veľmi pekné popoludnie. Chcem sa o niektoré radosti (a obrázky) podeliť aj s vami.

Začalo to tak "nevinne", úlohou od Florentýny, nakŕmiť nejaké voľne žijúce vodné zvieratá. "Jděte a nakrmte volně žijící vodní zvěř. Ryby, kachny, labutě, racky, kapry, prostě cokoli, co ke svému životu potřebuje vodní plochu. Rybičky v domácím akváriu se logicky nepočítají," znelo doslovné zadanie.

Nachystali sme teda z posledného oschnutého rožka zopár kúskov do "pytlíka" pre vtáctvo a hneď včera večer sme sa vybrali s drahým k Dunaju. Bola z toho veľmi príjemná letná prechádzka, ale čajky, ktorým sme chceli hodiť pár kúskov pečiva sa kamsi schovali. Neviem, či sa už chystali na nočný odpočinok, či sa zľakli avizovaného tornáda, čo sa vraj k nám chystalo z Rakúska, alebo majú v lete jednoducho dosť lepšej potravy, ako krúžiť nad hlavami turistov a vypytovať chleba.

Večernú prechádzku k Dunaju si s drahým určite zopakujeme čoskoro znova, a potom zas, a ešte, až kým sa nám neomrzí. Ale dnes som sa pokúsila o reparát popoludní pri Štrkoveckom jazere. Labute nesklamali aj s mladými si prišli po svoj prídel hneď ako uvideli, že sa čosi rozdáva (mladé už hodne podrástli). Aj kačkám sa čosi ušlo, uchmatli si aj vrabce a holuby... Rýb dnes bolo na plytčine málo, na fotku sa mi podarilo uchytiť len jedného kapra (aspoň myslím). Ale prekvapila ma prítomnosť vodných korytnačiek. Dnes sa to nimi okolo nás len tak hemžilo. A ešte viac ma prekvapilo, že s chuťou ozobávali kúsky pečiva, čo im hádzali akési deti. Myslela som si, že vodné korytnačky sú prísni mäsožravci.

Popoludňajší odpočinok v tieni vŕby


Labute si niekedy až drzo vypýtajú priam z ruky


Niečo sa rozdáva? Rýchlo tam - pekne v rade za sebou.


Ani kúsok chlebíka neostane navnivoč




Ryba

A korytnačka!

Postupne sme ich objavovali stále viac.





Fotila som len na mobil, v ostrom slnku, bez okuliarov. Takže som až doma videla, čo som vlastne odfotila. Ospravedlňujem za zníženú kvalitu fotografií.

A želám vám všetkým veľa (nielen letných) radostí!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...