utorok 13. júna 2017

13. jún - Čo nám dnes hovorí Fatima?



Dnes je 13. jún. Presne pred sto rokmi sa Panna Mária vo Fatime ukázala trom malým pastierikom po druhýkrát. A to je pekný termín, aby som sa podelila zase o nejaké myšlienky súvisiace s fatimským posolstvom. (Výročie prvého zjavenia 13. mája spomínam v mojom staršom článku - link) Čo nám odkazuje Fatima? Čo si ešte dnes môžeme z týchto udalostí vziať?





Po nedávnych teroristických útokoch v Manchestri a v Londýne som ostala udalosťami akosi viac zasiahnutá. Uvedomila som si, ako ma desí, že si aj ja pomaly začínam zvykať. Už nemám silu vzrušovať sa a vyplavovať silné emócie. Iste, je mi ľúto obetí a ich blízkych... ale dokážem byť ešte tak otrasená a zarmútená, ako keď som sa dozvedela o prvých obetiach? A chcem to vôbec? Asi by nebolo ani zdravé prežívať bez zmeny stále tie isté a rovnako silné emócie. Je najvyšší čas nejako tú situáciu spracovať. Ale ako? Čo by som mala cítiť, myslieť, robiť? Čo by bolo "správne"?

A vtedy sa vo mne ozval tichý hlas: "Ako sa pozrieť na súčasné udalosti vo svetle (výročia) Fatimy?" 


"Senhora" (pani) vo Fatime, rovnako ako anjel, ktorý sa deťom zjavil ešte pred tým, stále vyzývala, aby sme sa modlili a prinášali obety. Za pokoj, za skončenie vojny, za mier vo svete. Za obrátenie hriešnikov a za pokoj v ľudských srdciach. 

Tretie tajomstvo, ktoré bolo zverejnené až nedávno (v jubilejnom roku 2000), ukazuje udalosti posledného storočia. Prenasledovanie kresťanov, kňazov, biskupov, rehoľníkov a rehoľníc, i útok na samotného pápeža. Ukazuje krajinu zničenú vojnou, ruiny, bolesť a krv mučeníkov. A do blížiacej sa apokalypsy znie trojnásobné zvolanie anjela: "Pokánie! Pokánie! Pokánie!" 

Vo všeobecnosti sa toto videnie vysvetľuje už minulou druhou svetovou vojnou a následným krutým komunistickým režimom, ktorý sa rozšíril po svete. Po mnohých modlitbách a zasvätení (zverení) sveta a zvlášť Ruska Panne Márii, sme boli svedkami pádu komunizmu a na čas nastal (relatívny) mier. 

Ale nie pokoj. V mnohých srdciach sa naďalej rozrastá nepokoj, neuhasiteľný hlad po bohatstve, po moci, po pôžitkoch,. Aj v súčasnosti vidíme na obrazovkách a fotografiách obrazy podobné videniu opísanému v tretej časti fatimského tajomstva. Vojnou zničená krajina. Mučení a zabíjaní kresťania, rehoľníci, kňazi, veriaci. Dokonca sa aj súčasné teroristické skupiny nechali počuť, že chystajú (nový) útok na hlavu katolíckej cirkvi... Ako sa teda postaviť k týmto súčasným hrozbám a nepokoju? Mám azda aj ja stratiť vnútorný pokoj a radosť. Pomôžem svetu, keď sa budem trápiť a smútiť? Čo vlastne mám robiť? 

Čo nám hovorí "Senhora" vo Fatime? 

13. mája 1917 svätá Panna hovorí: "Modlite sa každý deň ruženec, aby ste vyprosili svetu mier, a koniec vojny." 
Podobne 13. júna si želá: "... aby ste sa modlili každý deň ruženec a naučili sa čítať." 

Odpoveď je teda jasná. Každá ďalšia správa o zlobe a utrpení nám naliehavo pripomína, aby sme sa usilovne modlili a obetovali za mier, za pokoj vo svete a za obrátenie tých, ktorí nosia v srdci zlobu a hnev. "Modlite sa každý deň ruženec, aby ste vyprosili svetu mier..." 

Možno sa mi nepodarí každý deň pomodliť 5 desiatkov. Snažím sa, a modlím sa aj za seba, za vytrvalosť a vernosť, no ak to niekedy nevyjde, nestrácam odvahu. Dám toľko modlitby, koľko zvládnem. Jedna moja kamarátka dnes napísala: "... radšej sa modlite. Ja sama sa za mier a pokoj denne modlím tri Zdravas'. Keby tak každý urobil, vyhrali by sme aj nad teroristami."

A myslím, že má pravdu. Keby sa každý modlil aspoň tie tri krátke modlitby "Zdravas Mária", tá sila modlitby by bola určite cítiť. Pridáte sa? 




Na obrázkoch vidíte, ako sme si uctievali Fatimskú Pannu Máriu počas mája. Už som si začínala myslieť, že tu ostane až do konca jubilejného roka Fatimy (do 13. októbra), keďže aj v prvých júnových dňoch som videla oltár takto upravený. Ale už sa fatimská socha presťahovala zase na svoje miesto v prednej časti kostola.

Možno je to aj lepšie. Takto si ju môžeme uctiť sediac v lavici obrátení k hlavnému oltáru a Eucharistii. Ak chcete, príďte aj vy do tzv. Modrého kostolíka (Blue Church) v Bratislave. Je otvorený pred a počas sv. omše, t.j. ráno cca 6:45 - 8:00 a večer 17:15 - 18:00.




Nabudúce vám ukážem obrázky zase z iného kostola, kde si môžete pripomenúť Fatimu. Ale teraz vám už želám radostný čas, pokoj v srdci a odvahu vyprosovať pokoj a mier aj iným dušiam a celému svetu.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...