pondelok 7. novembra 2016

Dušičkové výlety - Chatam Sófer

Dnes som sa vrámci týždňa modlitieb za zosnulých vybrala k mauzóleu významného bratislavského rabína Chatama Sofera. (Wikipédia o Chatam Soferovi - tu. Wikipédia o mauzéleu - tu, Stránka mauzólea - tu - odporúčam vám popozerať si to, sú tam zaujímavé obrázky aj informácie)

Mala som zvláštny pocit. Možno trochu nepatričný. Akoby som sa chcela votrieť niekam, kam nepatrím. Aj preto som nakoniec odmietla možnosť vojsť dnu a pozrieť si interiér mauzólea (platí sa vstupné 6 €),  napriek tomu, že som akurát vystihla čas, keď bolo otvorené (práve tam bol pár pútnikov z Izraela). Ale aspoň niekoľko fotografií som pre vás ulovila.

Náhodou som vystihla čas, keď bolo otvorené.
Inak si môžete dohodnúť návštevu telefonicky. 

Mostík ku vchodu do podzemnej časti mauzólea.

Mauzóleum stojí pri výjazde z tunela, hlboko pod úrovňou zeme.

Je na mieste bývalého židovského cintorína.
Po povodni r. 1942 tu ostalo len 23 hrobov a 41 náhrobných kameňov. 

Sklené stély siahajú až do podzemia -
na miesto, kde sú uložené pôvodné náhrobky. 

Zajtra mám v pláne návštevu krypty vo františkánskom kostole. Alebo možno v "Trojičnom". Želám vám radostné a pokojné jesenné dni.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...