streda 19. októbra 2016

Víkendové radosti



Tuším som už dlhšie nepísala o radostiach, ktoré prežívame (napríklad aj na našej chalúpke). Dnes sa o ne s vami podelím. (Obrázky sú z minulého týždňa: 8. - 9. 10.) Tentoraz sme tých radostí stihli trochu viac.

#1. V jednej FB skupine sa mi podarilo "ukoristiť" takúto nádhernú žehličku - z čias, keď ľudia ešte nepoužívali elektrické spotrebiče. Funguje na uhlie. Verím, že ju na chalúpke niekedy použijem, rada využívam um našich predkov, ktorí sa dokázali vynájsť v prírodných podmienkach bez závislosti na technike.

Často som mamu nútila, aby mi rozprávala o týchto starobylých veciach, ktoré počas jej detstva ešte používali, a teraz žehličku o akej mi hovorila vlastním! Drahý jej hneď vyrobil slušivú poličku.


#2. Konečne sme zavesili tabuľku "Pax et Bonum" (Pokoj a dobro), ktorú sme si priviezli z mesta sv. Františka, z Assisi. Bude žehnaním pre našu chalúpku a pre všetkých, ktorí prekročia jej prah


#3. Zavesila som aj prvé pochúťky pre vtáčikov. V Bratislave už chodia pýtať, a zdalo sa mi, že aj našu chalúpkovú lipu už chodili sýkorky kontrolovať, či tam nájdu nejaké olejnaté zrnká.


#4.  Posadili sme zase niekoľko stromčekov. Možno si vypestujeme háj. Alebo aspoň nejaký tieň a posedenie pod stromami.

  

#5. Okolo už niekoľkoročných smriečkov nám začali rásť masliaky. Aj tentoraz som si nazbierala za malý košíček. Bolo ich akurát na praženičku. Mňam! Ďakujem!


#6. Kochali sme sa výhľadom z okna. A v hrantíku vtáčím zobom, ktorý sa vlani chytil a teraz pekne rastie. Ak prežije aj ďalšiu zimu, budem ho strihať na malý tvarovaný krík.

#7. Hrantíky v oknách sme si ozdobili malými jesennými strašiakmi. Nemala som dosť slamy, ale pre tak malý rozmer bolo lyko hádam ešte vhodnejšie. (Viac o strašiakoch v samostatnom článku.)



#8.  Potešil ma aj pohľad na "babičkinu" ružu obsypanú šípkami.


#9. A tiež na rozkvitnutú levanduľu.



Dobre nám bolo. Som vďačná za tento požehnaný víkend.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...