sobota 27. augusta 2016

Veľký lov malých radostí - 7. týždeň

Radostný deň vospolok!

Ako sa vám darí prežívať prázdniny? Užívate si (aspoň nejakú) radosť každý deň? Ja sa o to snažím, ale priznám sa, že v týchto posledných dňoch mám trošku problém snažiť sa plniť úlohy prázdnnovej výzvy. Hľadám kompromis medzi mojou tvrdohlavosťou a záujmom rodiny, ktorá sa nie vždy chce zapájať do činností naplánovaných práve na tento deň. A tak sa pokúšam plniť jednotlivé zadania viac slobodnejšie. Tak, aby som si aj radosť urobila, ale nič nepretláčala nasilu. Priznám sa, je to trochu náročnejšie, ale čo narobím - vyhrať vo vlastnej súťaži aj tak nemôžem, ale môžem si aspoň užiť prázdniny najlepšie ako sa dá.


Pondelok: 15. 8. 2016

V pondelok, na sviatok Nanebovzatia Panny Márie sme svoj pohľad upriamovali na nebo. Presnejšie - hľadali sme radosť v pohľade na oblaky. A tak som aj ja pozorovala oblohu nad hlavou, napríklad aj cestou z práce. A veru, videla som tam zaujímavé veci... a zvieratká. Niektoré ukážem aj vám. Či uhádnete, čo som videla (ale rolujte pomaly, pod každou fotografiou je druhá s domaľovaným obrázkom)

Ovečka


Oslík


Macko?


Syn tam videl skôr žirafu... alebo kravu...
nakoniec z toho vyšiel koník. :)


Toto je práve jedna z úloh, ktoré som nestihla urobiť. Plány by boli, ale k realizácii mi už akosi nevyšiel čas, sila, chuť... motivácia. Uvidíme, či sa ešte pokúsim doháňať, alebo si túto radosť nechám už na ďalší rok. Idem sa pozrieť po nejakých hama-korálikoch, možno to ešte stihnem tento víkend. ;-)

Streda: 17. 8. 2016

Narodeniny som oslávila s ovečkami. A to hneď od rána žalmom o "Dobrom pastierovi", na ktorého sa môžem vždy spoľahnúť (Ž 23), ktorý mi ako narodeninové prekvapenie pripravila naša RKC. Dokonca som smela spievať tento žalm na sv. omši dopoludnia v kaplnke domova seniorov.

Večer som si ešte pochutnala na bryndzovej nátierke (z ovčej bryndze) a kyslom mliečku (kravskom) zo šálky s ovečkou. No a plyšová ovečka ma dnes sprevádzala všade, kam som sa ju nehanbila vziať. ;-)

Plyšová ovca

Pán je môj pastier... dnešný žalm som si mohla zaspievať na omši

Bryndzová nátierka

Šálka s ovečkou



18. 8. 2016

Spoločenské hry hrávame doma pomerne často. A ešte častejšie, keď sme na chalupe. Dokonca som si napísala do kalendára na každú sobotu:

"Dnešný deň chceme tráviť čas s rodinou spoločne. 
- Na výlete
- Na chalupe
- Pri nejakej spoločnej činnosti
- minimum - Spoločenská hra."


A veru to dodržiavame, na chalupe takmer niet večera, aby sme si spolu nezahrali. A ak sme cez víkend doma, tiež dbáme na tieto spoločné chvíľky. Napriek tomu nám to nevyšlo akurát na deň, keď boli spoločenské hry vyhlásené ako "téma dňa". Ale hrali sme sa predtým, aj potom.



Sobota - 20. 8. 2016

Téma prízemnej radosti bola síce už v piatok (to som si neplánovane užila "radosť" na zemi v práci), my sme sa však "hrabali" doslova V ZEMI aj na druhý deň. Drahý upravil pôdu, ja som sadila, spoločne sme rozmiestňovali kamene. Dúfam, že nám bude nová skalka robiť radosť ešte dlho. Viac krásou, ako nutnosťou vytrhávať burinu. I keď - aj to vytrhávanie patrí k životu a aj v niekedy ťažkej a otravnej práci sa učím hľadať radosť.




Ďalšiu prízemnú (a tiež krásne voňavú) radosť som si urobila pri šalvii, keď som ju "vyslobodzovala" z porastu buriny a vlastných odkvitnutých pahýľov. Keď už tak krásne (druhý raz) kvitne, nech ju aspoň trocha vidím.




Víkend: 19. - 21. 8. 2016

Priznám sa, že sme nezavárali. Ani nesušili, nemrazili... Ale hneď po príchode na chalúpku ma prekvapil a potešil takýto pohľad:



Cibuľa, ktorú som nechala uloženú v "cibuľníku" začala rašiť a vytlačila zelené výhonky spod vrchnáka až von. Máme radi zelenú cibuľku a tak som ju neskôr presadila do kvetináča, kde môže rásť ďalej. (Tak ako vlani, a predvlani...) Pochutíme si na jej čerstvej vňati.

A zo záhonu som si odstrihla niekoľko stoniek kvitnúcej mäty. Uložila som ich do vázy, kde nám voňavo skrášľujú obydlie.




A neznáma cesta? Nejakú sme si užili minulý týždeň, iné neznáme cesty nás ešte čakajú... Teším sa na ne. Aj keď sa niekedy trochu bojím (hlavne tých nehmotných - ciest životom).

Ale želám sebe i vám, aby sme si užívali všetky cesty životom i svetom v radosti - či už to budú staré vychodené chodníčky, alebo cesty celkom nové a neprebádané. Nech s radosťou objavujeme "tajné zákutia" a nech sa v pokoji a odvážne vyrovnávame aj s prípadnými nebezpečenstvami.


2 komentáre:

  1. Nádherné hledání radostí. Moc se mi líbí ta plyšová ovečka a také ty domalované mráčky:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem za milý komentár, Amelie. A Želám vám požehnané dni. Leti.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...