utorok 14. júna 2016

Víkend bez auta - Komárno

Len nedávno som počítala, koľko víkendov si môžem dovoliť vynechať aby som stihla prejsť cez 40 Svätých brán, ak navštívim každý týždeň jednu Bránu milosrdenstva. Došla som k výsledku - nanajvýš dva. Vrátane prípadnej choroby, pracovnej zaneprázdnenosti, alebo cesty "mimo civilizáciu". A vrátane posledných týždňov Svätého roka, kedy sa už budú brány možno postupne zatvárať.

Nemôžem si dovoliť "leňošiť doma". Ale čo robiť, ak máme auto v oprave? Je to jednoduché, pocestujeme vlakom!

Voľba padla tentoraz na Komárno. A bol z toho pekný rodinný výlet. Napriek počiatočným zmätkom s kupovaním lístka na bratislavskej vlakovej stanici. Napriek menšej nepohode spôsobenej hladom a nedorozumením. Cesta ubiehala... romanticky. Ako keď po dlhom čase znovu cestujete vlakom. Užívali sme si výdobytky moderného cestovania i spomienky a nepohodlnú jazdu v starom (takmer tak starom ako ja) vagóne.

Mesto Komárno na mňa urobilo dobrý dojem. Taký - mäkký, prívetivý, zelený...
A trochu z tej komárňanskej atmosféry chcem ukázať aj vám.

Prvá zastávka od stanice: Kostol sv. Rozálie...

... s priľahlou externou kalváriou. 


Kostol reformovanej cirkvi 


Kaplnka sv. Anny ... 

... a bývalý špitál

Pamätník pred mestskou radnicou


Námestie (a nádvorie) Európy


V pozadí budova prvej synagógy v Komárne

J. A. Komenský

Námestie Európy


Trojičný stĺp. V pozadí cieľ našej cesty...


Kostol sv. Ondreja ...

... so Svätou bránou


Vraj má kapacitu 7000 miest


Hneď oproti Podunajské múzeum (dnu sme neboli)

Jezuitské kolégium

Pravoslávny kostol - kúsok od Dunaja


A známy Alžbetin most

Na slovenskej strane

Až do Maďarska sme nedošli - nebol čas, vlak nepočká. 


Vodojem - aj vám pripomína šachovú vežu? 

Želám vám radostné dni - a samé pekné výlety - aj keď niekedy v nepohodlí, alebo v nie najlepšej nálade, ale nech vždy všetko dobre dopadne.


2 komentáre:

  1. Krásná reportáž. Jsem ráda, že se díky Tobě podívám i tam, kde normálně ne...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To ma teší, Amelie.
      A videla som, že aj ty si si urobila výlet na Slovensko. :)

      Odstrániť

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...