nedeľa 12. júna 2016

Na východe Slovenska

Minulý víkend som prežila veľmi krásne dni. Naplnené do vykypenia samými krásnymi vecami. Priateľstvom. Radosťou - spoločnou radosťou. Prekonávaním výziev, zvládaním ťažkostí. Modlitbou. Milosťou. Milosrdenstvom. ... A popri tom všetkom sa mi podarilo navštíviť a prejsť až cez tri Sväté brány. Takže moje predsavzatie prejsť 40 brán do konca Roka milosrdenstva dostalo peknú posilu. Snáď sa mi to naozaj podarí...

(O tom, koľko brán by sme mali prejsť, sa zamýšľam na portáli mojakomunita.sk. Prečítajte si - odporúčam každému, sú to povzbudivé slová. [link])


Ale aby som šla pekne poporiadku: Deň prvý - štvrtok 2. 6. 


Dlhá cesta vlakom. Troška nervozity a obáv z toho, čo ma čaká... a veľké tešenie. Po piatich hodinách vo vlaku som konečne vystúpila na stanici Poprad-Tatry a všetka neistota zo mňa opadla. Konečne sme sa stretli. S kamarátkou. Hoci si píšeme len cez internet a videli sme sa teraz druhýkrát v živote, objali sme sa ako rodné sestry. A už ma nepustila, ale s nadšením ma vodila všade kam som chcela. Nesmeli chýbať ani dlhé rozhovory pri dobrom jedle, či pití... až do noci.

Dnes sa chcem s vami podeliť predovšetkým o našu prvú zastávku - v gréckokatolíckom chráme sv. Petra a Pavla v Poprade. Tu sa nachádza moja prvá popradská Svätá brána. Mali sme šťastie. V iný týždeň by som nestihla tento kostol otvorený a k Svätej bráne by som sa nedostala, ale vďaka tomu, že sa blížil prvý piatok v mesiaci, bohoslužba sa posunula o hodinu neskôr. Navyše po svätej omši prišlo na rad plánované premietanie filmu, takže ešte nejaký čas po príchode môjho vlaku bol kostol otvorený a my sme mohli s vďakou prejsť aj cez túto Bránu milosrdenstva.

Gréckokatolícky chrám sv. Petra a Pavla v Poprade


Svätá brána je vnútri - drevená, postavená pre tento rok.

Deň druhý - piatok 3. 6. 2016

Na druhý deň sme si už v pokoji vychutnali prechádzku historickým centrom Popradu. Prvou zastávkou bola samozrejme druhá popradská Brána milosrdenstva - v Konkatedrále Sedembolestnej Panny Márie.

Priečelie konkatedrály



Svätá brána milosrdenstva


Interiér katedrály

Pokračovali sme do centra k ďalším historickým pamiatkam.

Najcennejšia pamiatka v Poprade - kostol sv. Egídia




Evanjelický kostol... 

... a jeho rarita - pagaštan konský s ružovými kvetmi.

Ponad strechy

Okolo obeda sme ale už museli cestovať ďalej...

Deň tretí - sobota 4. 6. 2016

Skutočný víkend (od piatku obeda do nedele) sme už spoločne prežili v Smižanoch. Zúčastnili sme sa veľmi obohacujúcej duchovnej obnovy Kráľovná a divožienka. Viac neprezradím, azda len toľko, že podobne ako prvý krát aj teraz som tu zažila krásne chvíle so svojim Kráľom, Ženíchom, so svojim Nebeským Ockom i slobodu Božieho dieťaťa. No a keďže sa obnova konala v areáli Diecéznej svätyne Božieho milosrdenstva, aj tu sme mohli prechádzať cez Svätú bránu milosrdenstva.






O jeden zážitok sa predsa podelím. Ako som tak kľačala "na audiencii" pred svojim Kráľom, uvedomila som si jednu vec:

Čítali sme si pred tým zo Starého zákona o kráľovnej Ester (Kniha Ester). Ester nesmela vojsť ku kráľovi, pokiaľ ju pred tým nepozval. Ak by tento príkaz porušila a predstúpila pred kráľa nepozvaná, hrozil jej trest smrti. Nakoniec to riskla... ale ja nemusím. Ja smiem predstúpiť pred svojho Kráľa kedykoľvek. Vždy som vítaná. Vždy očakávaná. Nemusím sa báť, či skloní palicu na znak, že mi daruje život. On je tu - stále je pripravený stretnúť sa so mnou. Čaká na mňa. Každý deň. A je len na mne, či prídem. Či sa aj dnes zastavím pred Jeho tvárou. Či sa mu zverím so svojim trápením, alebo čímkoľvek, čo prežívam.

Čaká. Nenúti ma. Necháva mi úplnú slobodu. Môžem (kedykoľvek) prísť k Nemu. A rovnako slobodne môžem neprísť... Naozaj môžem? Teraz, keď si uvedomujem tú milosť? Už sa mi nedá ignorovať Jeho lásku. Musím sa zastaviť - aspoň na chvíľočku. Pred svätostánkom. Alebo aspoň "vo svojej komôrke" - doma, hoci v kuchyni, alebo na balkóne.


Želám vám dni naplnené milosťou a láskou. A vedomím, že Ten, ktorý stvoril celý vesmír, vás miluje osobitnou láskou. Ste tu, pretože On vás tu chce. A chce vás presne takých, akí ste. Nech vás každý deň napĺňa radosť z tohto vedomia.


2 komentáre:

  1. Krásný výlet, děkuji za milou reportáž.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja ďakujem za návštevu a za milý komentár, milá Amelie.
      Želám vám radosť a pokoj. L.

      Odstrániť

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...