pondelok 25. apríla 2016

Netradičná Brána milosrdenstva: Marchegg


24. 4. 2016
Stáli sme priamo pri nej a nevedeli sme ju nájsť. Ukázali nám ju a ešte stále sme ju nevideli. Svätá brána milosrdenstva v Marcheggu.

Ale poďme pekne poporiadku. Tento rok chceme častejšie robiť výlety k niektorej svätej Bráne milosrdenstva. Podľa možnosti objavovať niečo nové, nepoznané, vždy na inom mieste. Dnes sme sa vybrali do rakúskeho Marcheggu neďaleko Bratislavy.

Po krátkej ceste sme prišli na miesto - Marchegg. Zaparkovali sme pri miestnom kostole. Fotili sme, obdivovali... ale Svätú bránu sme tu veru nenašli.



Farský kostol


Toto nie je Svätá brána


Interiér kostola



Svätá Alžbeta pred kostolom

A tak sme hľadali ďalej. Smerovali sme k akejsi vežičke, ktorá vyzerala, že patrí ku kostolu. Až sme prišli ku kláštoru spoločenstva Bratov sv. Jána.

Budova kláštora




Chvíľu sme si to tam obzerali, fotili, hľadali, či a kde by mohla byť Svätá brána. Už sme to chceli vzdať, keď som objavila tabuľku s "podozrivými" nemeckými slovami: "Das Heilige Jahr" a "Die Pforte der Barmherzligkeit". Tu píšu o Svätej bráne milosrdenstva! Niekde tu musí byť. Ale kde? Niekde vnútri, v areáli kláštora? Bude vôbec teraz prístupná verejnosti?



Nakoniec som našla odvahu a stisla som kľučku na bráne kláštora. Očakávala som, že dvere sa ani nepohnú, ale na počudovanie sa otvorili a ja som sa ocitla medzi ľuďmi. Pozdravila som a rukami nohami som sa pokúšala spýtať na "Bránu milosrdenstva" (nemecky som to nevedela vysloviť, a inú reč neovládali). Nepodarilo sa.

Tak som jedného rehoľného brata zavolala von a ukázala mu nápis na tabuli. Prikývol.

"Wo ist?" pýtam sa a on ukázal rukou. (Nijakú bránu som nevidela.)

Nejako sa nám podarilo spýtať, či sa cez bránu dá prejsť. "Ja," odpovedal a otvoril čosi, čo som dovtedy pokladala za dekoratívnu stenu, chrániacu vstup (zádverie) pred nepriazňou počasia. Až potom som poodstúpila na trávnik a uvidela som na "stene" nápis: "Pforte der Barmherzligkeit". A originálnu drevenú kľučku.

Brána milosrdenstva

Pomodlili sme sa teda, prešli cez bránu, fotili sme túto raritu... a veľmi sme sa tešili z nášho nového dobrodružstva.


Prechádzam cez bránu



Originálna kľučka



Dláždený chodník s rybičkami

Ďalšie obrázky z nášho dnešného výletu do Marcheggu.



Historische Rundweg nás zaviedla až k hrádzi...

... a k zaujímavej náučnej tabuli. 


Cestou sme sa ešte zastavili v Hainburgu - preskúmať jednu "podozrivú" bránu... Ale o tom sa rozpíšem zase nabudúce.

Želám vám pokojnú noc a radostné dni!


PS: Zoznam všetkých slovenský a niektorých zahraničných, ako aj rozcestník Svätých brán, ktoré sme už navštívili nájdete v tomto článku: letitia-tiba.blogspot.sk/2016/04/brany-milosrdenstva.html

Zaujímavé informácie - čo sú vlastne Sväté brány ako možno získať odpustky (a čo to vôbec znamená) si môžete prečítať aj v denníku Postoj: svetkrestanstva.postoj.sk/...svaete-brany.

2 komentáre:

  1. Krásný výlet, milé povídání a velké dobrodružství:-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru, presne tak to bolo. Ďakujem za milý komentár. :)

      Odstrániť

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...