piatok 24. apríla 2015

Drak sv. Juraja



Ako každý rok, aj dnes sme oslavovali sv. Juraja. A k Jurajovi, ako inak, patrí drak. Toho nášho sme tentoraz vyrobili z lístkového cesta. Vlastne to bola len jednoduchá modifikácia jablkovo-makovej štrúdle.

Po vyvaľkaní som si rádlikom odrezala  pásik cesta na laby, jazyk a oči. Ostatnú časť som naplnila a zavinula normálne ako štrúdľu. Vajíčkom prilepila nohy, jazyk a oči. Zrenice tvoria dve hrozienka. Potom bolo treba už len nožničkami ponastrihovať šupiny draka. Ak ste to ešte nikdy neskúšali, asi vás prekvapí, aké je to jednoduché. Stačí cesto nastrihnúť špičkou nožníc a ostne sa vytvoria samy. Trochu som sa bála, či sa po natretí vajíčkom pichliače nezalepia, preto som vajíčkom šetrila. Nabudúce potriem drako-štrúdľu hojnejšie.

Je to jednoduché a rýchle, no efektné. Odporúčam.








Pochutili sme si.

Krásne jarné (pre niektorých sviatočné) dni želám aj vám. 


4 komentáre:

  1. Ten je úúúúžasný!!! Moc podařený a krásný :-))) pěknou neděli :-))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Milá Letitia,ten dráček je nádherný,slavili jsme Jiřího doma a jak víš i náš kostel je zasvěcen sv Jiří,hodil by se mi ...tak za rok bude snad i na mém stole...Díky za tip i gratulaci ,ten anděl je brož ,technika Tifany....Měj se pohodově!Dája

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru, myslela som aj na teba - na vás pri prípravách. Viem, že oslavy sv. Juraja sa u vás robia vo veľkom. :)
      Tak nech sa darí. A sv. Juraj nech vás všetkých ochraňuje. L.

      Odstrániť

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...