pondelok 3. decembra 2012

Ako sa robí anjel z ruličky

Sľúbila som vám návod na mojich papierových anjelov. Nech sa páči, postup výroby je tu:

Pripravíme si: 
1. Ruličku od toaletného papiera
2. Hárok papiera (ja som použla tenký priesvitkový z našich odvekých zásob - ani neviem pod akým menom sa predáva). Hárok rozstrihneme na dve polovice - jedna bude tvoriť "šaty" anjela, z druhej vyrobíme krídla.
3. Kúsok tvrdšieho výkresu na hlavu
4. Lepidlo
5. Na ozdobenie prípadne pastelky a trocha vlny.

Materiál

6. Vrecúško na poklady:
Ak chceme, aby anjel slúžil ako skrýša na drobnosti vrámci adventného kalendára, pripravíme si najprv vrecúško.
Ja som ho poskladala z kúska papiera (tiež priesvitkového).
Odstrihla som tretinu hárku, preložila som ju na polovicu a okraje dvakrát zahla. Spočiatku som okraje aj lepila, ale nie je to potrebné.

Poskladané vrecúško

Hotové vrecúško roztvoríme a vlepíme do roličky.

Rolku potom obalíme polovicou hárku papiera tak, aby na spodnom okraji kúsok papiera presahoval (cca 1 cm). Ak máte ozdobný vykrajovač na okraje, môžete ním ešte pred obalením "šaty" anjela ozdobiť.
Na vrchnej strane bude presahovať väčší kus papiera - ten jednoducho zahneme dovnútra, čím šaty (a tiež vrecúško vovnútri) zaistíme. Nie je potrebné ani lepiť, len ak by sa vám zdalo, že okraj papiera odstáva.

Na vnútornú stranu "krku" nalepíme tvar hlavičky s nakreslenou tváričkou anjela. Vlepíme vlásky z kúska vlny.
Vlasy som urobila celkom jednoducho - omotala som si vlnu asi 5x okolo štyroch prstov, rozstrihla a jedným z "vlasov" som všetky v strede zviazala. 

Vlasy pripravené na nalepenie

Potom si pripravíme krídla:
Druhú polovicu pripraveného papiera poskladáme ako harmoniku. (Klasicky pri užšej strane). Je treba dať si pozor, aby boli sklady rovnako veľké (na sebe), aby sa nám potom dobre strihalo a hlavne aby krídla držali, keď ich nalepíme na anjela.

Skladám "harmoniku" na krídla

Tu už je "harmonika" poskladaná

Harmoniku zložíme na polovicu a ozdobne povystrihujeme "čipku" na oboch stranách naraz. Podobne ako keď robíme z papiera snehovú vločku.

Krídla ozdobíme podobne
ako keď vystrihujeme snehovú vločku.

Po roztiahnutí nám vznikne pekná čipka

Rozloženú "harmoniku" nalepíme na chrbát anjela.

Na nalepenie krídel môžete použiť tavnú pištoľ. Ja som lepila obyčajným disperzným lepidlom, ale treba viac času na zatvrdnutie lepidla, kedy sa s anjelom nesmie hýbať. 

Hotový anjel odpočíva a čaká na zavesenie

A tu už má pripravenú náplň. O tom zase nabudúce. :)

Ak chcete použiť anjelov ako adventný kalendár, je ešte potrebné opatriť ich číslom (ja som použila kúpené nálepky - hviezdičky) a zavesiť ich potrebný počet (podľa dĺžky adventu) niekam, kde z nich budú môcť dietky vyberať tajnosti.

Želám vám pohodový advent a krásne Vianoce. Nech vás anjeli opatrujú a rozveseľujú. 
Leti.

5 komentárov:

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...