utorok 11. septembra 2012

Vďačný utorok - 1. lekcia: Všímať si maličkosti


"Ustavične sa radujte. A pri všetkom vzdávajte vďaky."
(1Sol 5, 16-18)

 Toto je heslo mojich posledných dní. Učím sa. Učím sa vzdávať vďaky - za všetky malé pozornosti, ktorých denne dostávam za plné priehrštie... Všimnúť si. Pomenovať dar. Poďakovať. Aby neprešli pomimo. Aby mali možnosť formovať radostného ducha. Aby som neostala nevďačná. Aby som sa viac usmievala, a viac radosti rozdávala aj tým, ktorých budem stretávať.

To bola prvá lekcia. Ako som ju zvládla? Posúďte sami.
(Podľa tipu Ann Voskampovej si píšem a počítam dary, ktoré každý deň dostávam. Ak by som zapísala každý deň len tri, do roka ich je tisíc. Mne to ide rýchlejšie, zdá sa mi, že dostávam tisíc darov každý deň. Ale nestihnem si všimnúť všetky. A už vôbec nie zapísať... Tak aspoň zopár každý deň)


Radosti pri varení (sobota):
179. Srdce v tekvici
180. Výhľad cez kuchynské okno - do záhrady, na najdrahšieho vonku, na zelenú krásu za oknom, vzduch a vtáky...
181. Tekvica v tvare škriatkovej čiapky - vylúdila úsmev na mojej tvári než som ju rozkrájala. Vďaka za úsmev. :)
182. Úroda rajčín
184. Oči, čo vidia, aj keď slzia a štípu...
185. Život, tlačiaci sa z cibule


179. Tekvicové srdce

182. Úroda rajčín

185. Život, tlačiaci sa z cibule

Keď som šla cibuli, túžiacej po živote, dopriať trochu vlhkej zeme, vzala som so sebou foťák... Všetkým krásam som nestihla priradiť číslo, tu sú aspoň (niektoré) obrázky:

Život tryskajúci zo smriečkov

Nádhera kvetov, aj keď je to "len" burina

Kolobeh prírody - kvet dáva pokrm hmyzu...

Milión krás v drobných kvietkoch

187. Kobylka, čo "čítala ingrediencie" na pudingu za oknom (asi olizovala zbytky pudingu, ale vyzeralo to celkom akoby čítala - nasmiali sme sa na nej spoločne... :)) 
188. Ovečka namaľovaná na balíku toaletného papiera - potešila, ako ma vie potešiť každá ovečka. 
189. Pomaľované nebo po západe slnka
196. Milióny hviezd na nebi. Tisíce malých zrkadielok, v ktorých sa odráža krása ich Stvoriteľa. 
197. Uvedomila som si, že všetko na tejto zemi sú zrkadielka. A každé z nich odráža Boha z inej strany. Je tak krásny, tak veľký, tak mocný, tak nežný... ako ktorékoľvek z jeho stvorení - a ešte nekonečne viac. :)

200. Ovečka "obhrýzajúca" krík
Videli sme ju cestou.

Tento svietnik sme si kúpili v Lurdoch - čakal len na nás -
do baníckeho prostradia sa vyslovene hodí. :)
Tuším som mu zabudla "priradiť číslo" ;-)


Prvú lekciu som snáď ako-tak zvládla. Načim pokročiť ďalej. "Radujte sa neustále. A pri  všetkom vzdávajte vďaky". Inšpirovaná knihou Tisíc darov, učím sa ďalej. Keď sa nedarí, keď ma premáha smútok, bolesť, alebo slabosť, nezdar, nechuť, či nepochopenie... Ako vtedy ďakovať? Za čo? Učím sa, hľadám... a nachádzam.

Asi som odhalila tajomstvo. Keď poďakujeme, veci sa menia. Aj tie zlé, alebo tie, ktoré sme pokladali za zlé sa menia. Vďačnosťou dávame všemohúcemu právo meniť veci na dobré. Veci, ktoré nás chceli roztrpčovať, nahnevať, znechutiť... Dovolíme im klíčiť a priniesť úrodu. Sama som prekvapená účinkom vďaky v mojom živote. Pokiaľ som ochotná ďakovať...

Len je zvláštne, ako ťažko sa vzdávam svojho "práva na hnev", svojho smútku, nervozity, nepokoja. Nechceme pustiť opraty z rúk. Kŕčovito zvieram v ruke to "jablko" z raja, o ktorom aj mne had nahovoril, že je niečím "viac", než mi chcel dopriať dobrý Boh. Prosím o dar vďačnosti. Vždy a vo všetkom. A s ňou ruka v ruke kráča radosť.
Vďaka za radosť. Vďaka za vďačnosť. :)

215. Astry - farebné hviezdičky na balkóne

Žltú "hviezdu" som dostala od najdrahšieho.
Celé leto mi takto krásne kvitne.


Prosím, podeľte sa aj vy o svoje radosti a dary. Nech sa navzájom povzbudíme, za čo všetko môžeme byť vďačné/vďační. Komentáre sú tú pre vás. :)

Nech sa vám - vlastne, nech sa nám spoločne darí nachádzať vždy niečo, za čo môžeme vzdávať vďaky. A radovať sa - neustále.
Pokojné noci a radostné dni vám želá
Leti.

Rubrika bola inšpirovaná knihou Tisíc darov
a
stránkou jej autorky www.holyexperience.com.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...