sobota 22. septembra 2012

Tvorivé chvíľky s červenou repou


Tento rok mám na záhradke novú radosť. Skúsila som zasiať červenú repu a narástla mi. A nielen to, keď som ochutnala prvú vlastno-záhradkovo dopestovanú buľvu, mala vynikajúcu chuť. Tak sladkú a tak čerstvú... Rovnako aj jej "sestričky". S cviklou z obchodu sa to nedá ani porovnať. Tak sa teším. Na budúci rok si ich nasejem viac. 


Vždy keď krájam červenú repu, som fascinovaná jej farbou. Vždy rozmýšľam, ako by sa dala využiť na nejaké to výtvarné tvorenie. Až raz som neodolala a okrem repy ako prílohy k večeri, som si pripravila aj nejaké papiere. Boli to výkresy nastrihané na pohľadnicový formát.


Prvá idea, ktorá sa mi vlúdila do hlavy a nechcela ma opustiť, bol tvar kvetinky. A tak som po odkrojení konca skúsila vykrojiť tvar kvetu a pečiatkovať s ním. Ale kvetina sa mi veľmi neosvedčila. Buď som to odkrojila nakrivo, alebo...  Skrátka akokoľvek som sa snažila, odtlačok kvetu mi nepripadal dosť pekný.


Zistila som, že sa lepšie pečiatkuje pomocou plátkov. Repu si rozkrojíme na polovicu a krájame na plátky. Potom vezmeme jeden plátok odkrojíme kúsok od kraja a pečiatkujeme "čiarky". Keď sa farbivo minie, odkrojíme ďalší kúsok (stačí naozaj tenučký) a pečiatkujeme ďalej. Takto pokračujeme, kým nás to baví, alebo kým sa neminie papier... prípadne kým nezjeme celú repu. ;-)


A s odkrojeným hranolčekom môžeme zase pečiatkovať malé štvorčeky. Alebo trojuholníky, podľa toho, ako ho mamička odkrojí. Všetci sa môžu vyblbnúť do sýtosti. :)

Ak chceme repové výtvory použiť, napr. na pohľadnice, môžeme ich ešte dotvoriť povedzme tenkou čiernou fixkou (centrofix). Ja som chcela jeden z výtvorov použiť ako korešpondenčný lístok. Ale zistila som, že potrebujem viac priestoru, než mi ostalo na kartičke. Tak som si pomohla kopírkou. Ani som sa nenazdala a dostala som takýto  dopisný papier.

 
Zaujalo ma to. Môžeme spokojne experimentovať, a keď sa nám nejaký motív zapáči, prekopírujeme ho na papier tak, ako potrebujeme. Takto si vytvoríme sadu napr. dopisných papierov v ľubovoľnom množstve.

 

Takto by sa dali zdobiť tiež obálky, alebo baliaci papier. Ale kým ho celý opečiatkujete, asi budete mať poriadne červené prsty... a nevyhnete sa ani nejakým tým odtlačkom prstov a šmuhám na papieri. Alebo to vyhlásite za zámer? Aj to je možné. :)

Želám vám radostné jesenné dni plné veselého tvorenia. Skúsite tiež farbiť repou? Alebo ste vymysleli nejaké iné zeleninové tvorenie? Budem čakať  na vaše komentáre. 
Letitia.

2 komentáre:

  1. :)) Aj ja skúšam tento rok experimentovať s repou. Ja som si ju skúsila namočiť - kúsok z nej do vody a tou vodou zafarbenou farbiť papier, ale ten odtieň už nebol taký sýty. Ďalej som sa zatiaľ ešte nedostala:)))
    G.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Super. :) Možno by to chcelo vyslovene šťavu (bez vody), len kto by plytval toľkým množstvom repy na výtvarníčenie, však? ;-D
      Až sa dostaneš ďalej, dúfam, že sa s nami podelíš o ďalšie skúsenosti.

      Radostný deň. L.

      Odstrániť

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...