piatok 25. mája 2012

Balkón lenivej záhradníčky a sieťka na komáre

Tento rok som sa stále nevedela dostať k tomu, aby som na balkóne zasadila kvety. Plánovala som vysiať semienka kapucínky, ale stihla som len vytrhať zbytky vlaňajších kvetov a trochu prekopať zem a skôr ako som sa dostala k hnojeniu a siatiu začali vyháňať kvietky, čo sa mi vysemenili z vlaňajška. Už sú krásne rozkvitnuté, takže ich asi nechám celé leto. Alebo aspoň do dovolenky - ak by neprežili ten týždeň (alebo týždne) bez polievania.







Dokonca aj fialovým petóniám som tentoraz dovolila rásť. Nemám ich rada, nepáči sa mi tá bledofialová farba, ale každý rok mi vyrastajú zo semien, čo padajú z balkóna nad nami. Ale tento rok sa mi tuším aj páčia. Pekne zapadli do celkovej "kompozície".

Aj burina môže mať krásne kvety. :)

Takto mi kvitne materina dúška. 

Dva kríčky rajčiakov už sedia v samozavlažovacích kvetináčoch.
Snáď bude zase aspoň zopár rajčín.

Každé leto sa k nám cez otvorené balkónové dvere (pri vetraní) dobíjajú krvihladné komáre. Našťastie pomohlo, keď sme zavesili na dvere sieťku. Je to obyčajný záves - dva kusy sieťky nalepené okolo rámu dverí (zhora a zbokov) tak, aby sa trocha prekrývali. Keď chceme prejsť, dajú sa odhrnúť, keď chceme vetrať, visia dolu a bránia hmyzu dostať sa dnu.

Teda tak by to malo fungovať. Ale závažie, ktoré k tomu bolo pribalené vôbec nefungovalo. Najskôr nechcelo na závese držať, potom, keď aj silou vôle ako tak držalo, sieťka sa aj tak otvárala. Bolo teda treba vymyslieť iné "závažie", ktoré bude držať sieťku v zvislom smere. Nakoniec som na spodok sieťky ponašívala kovové matky. Sú dosť ťažké, finančne nenáročné a majú uprostred veľkú dierku, takže pri šití môžu pomáhať aj malé nešikovné rúčky ;-)


Ale po cca dvoch zimách bavlnená niť zvetrá, takže treba odpadnuté matky našiť znova. Alebo použiť na šitie nejakú nerozpadajúcu sa umelinu. Prípadne vymeniť celú sieťku - tiež nie je vyrobená z materiálu, ktorý vydrží večne.

Ďalší zlepšovák - magnet. Ak máte kovový prah ako my,
zadrží sieťku aj pri veľkom vetre / prievane.
Ak nie, pomôže pridržať aspoň matky pri sebe.

Keď potrebujeme odhrnúť sieťku, pomôžem si štipcom. :)


Napájadlo na balkóne je hojne navštevované. Len škoda, že nikdy nestihnem vtáčiky vyfotiť, keď sú na ňom.



5 komentárov:

  1. Leti, to všetko rozkvitnuté máš len z minuloročných a cez balkón sa prepadnuvších semiačok??? Tak to klobúk dolu, ako sa to u vás chytilo! Záhradníčenie s nulovými nákladmi:))

    Gabi

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru, veru, všetko samo. ;)
      Ony sa teda tie semienka snažia každý rok, ale keď medzitým zasadím niečo iné, už musím plieť, aby nebolo prihusto.

      Odstrániť
  2. Veru šikovné sú to kvietky. Ani burinu medzi nimi netreba trhať. ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ešte ma napadlo, darí sa aj topinamburkám? G.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej, hej, topinambury už rastú. Určite sú menšie ako u vás na doline, ale rastú a majú sa k svetu. :)
      Niekedy ukážem fotky.

      Odstrániť

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...