štvrtok 10. novembra 2011

Víkend v znamení svetla

5.11.2011
Do Lucie ešte ďaleko, ale to nám nebránilo priniesť si do chalúpky trochu svetla.

Mám rada, keď ako rodina spolu niečo robíme a je mi ľúto, ak po škole/práci večer zapadneme každý k svojej "bedni" (TV, počítač) a ponárame sa do svojho virtuálneho sveta. Synovou veľkou záľubou je okrem čtania programovanie a tvorenie rôznych hier na počítači. Nechcem mu to zakazovať, je v tom naozaj dobrý a vidím, že sa pri práci príjemne uvoľní (nehrá bezduché hry, ale vidím, že sa naozaj učí a tvorí).
Ale aspoň víkendy na chalúpke si užívame spolu ako sa dá.
Väčšinou večer hrávame spoločenské hry. Dva posledné víkendy sme pre zmenu využívali mimomestskú tmu na hry so svetlom a foťákom. Tentoraz sme sa rozhodli (som rozhodla ;) ) vyrobiť si na dlhé zimné večery ozdobný svietnik.



Pôvodne som chcela vyrábať svietniky ešte pred sviatkom všetkých svätých a odniesť z nich niektoré aj na hroby, ako darček tým, čo tu už s nami nie sú. Ale nakoniec sme im darovali ozdoby z drôtu.
Až túto sobotu sme si po dvojitom Bangu sadli, rozdala som papiere a každý člen rodiny si vystrihol jedno "tienidlo".

Najprv si papier priložíme k poháru a odmeriame plášť - aký veľký papier budeme potrebovať.
Potom vystrihnutý papier zložíme napoly, znovu napoly a ešte raz na polovicu.
Vystrihujeme podobne ako papierové "dečky", alebo snehové vločky.

Chvíľka napätia... Poskladanú "harmoniku" rozložíme
a konečne vidíme, aký vzor sme vystrihli.

Opatrne nalepíme okolo pohára.
Nie je nutné dávať veľa lepidla, stačí pás na krajoch, aby sa papier nedeformoval.
Použila som obyčajné disperzné lepidlo.

Ak sa vám podarí vyššie tienidlo než je pohár, môžete ho hore zviazať.

Potom už len vložíme dovnútra sviečku a môžme svietiť. :)
Ak hrozí, že necháte sviečku vyhorieť do konca, je dobré dno pohára odizolovať
napr. vrstvičkou piesku, aby pohár nepraskol, ak sa teplo príliš priblíži k sklu.

Celý večer nám horeli všetky tri svietniky pekne pri sebe. A ja som cítila, ako sme aj my boli spolu. Tie tri svetielka vyžarovali pocit spolupatričnosti a bezpečia. Už sa teším, ako nám budú rozradostňovať dlhé zimné večery. :)


"Nedajú zblúdiť na tmavých cestách žitia. Ale nám svietia a k cieľu vedú nás..."
(Z Piesne brata slnka od sv. Františka)

......
PS:
Napadlo mi, že by sa podobným spôsobom dal urobiť aj adventný kalendár. Pre deti by sme ho namiesto sviečok naplnili sladkosťami. A pod vystrihaný papier by sme podložili farebný, aby cez diery nebolo vidno prekvapenia na každý deň. Pre menšie deti by bolo lepšie použiť nerozbitný materiál - napr. plastové poháriky, prázdne konzervy, kotúčiky z toaleťáku... alebo vytvoriť čipkované vrecká... Ale už som v myšlienkach asi  veľmi ďaleko.
O adventných kalendároch zase niekedy nabudúce. ;-)

3 komentáre:

  1. Jednoduché a velmi pěkné. My jsme vyráběli lucerničky zde:
    http://lucka345.blog.cz/1010/rozsvitte-si-halloween

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tiež krásne svetielka. A tie vydlabané tekvice - jedna krajšia ako druhá ;-) Vážne sa mi páčia ohromne. Nám už dedko prestal dodávať tekvice... asi by sme mali začať sami pestovať. Tento rok som to nestihla, ale na rok si musím dať pozor! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Nádhera. Miluji světla, světýlka, svíčky.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...